Kontakt: (58) 620-13-27

Pobierz ofertę:

Zakres usług współpracy z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych

W ZAKRESIE ADMINISTROWANIA NIERUCHOMOŚCIĄ

Czynności administracyjne, obsługa techniczna

  • Prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej
  • Reprezentacja, w porozumieniu z Zarządem, w sprawach dotyczących Wspólnoty przed odpowiednimi instytucjami i władzami
  • Przygotowanie i obsługa zebrań, w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty, w tym przygotowanie powiadomień, uchwał, protokołów i listy obecności oraz rocznych planów gospodarczych
  • Przygotowanie projektu regulaminu oraz przygotowanie statutu Wspólnoty (zawierające np. punkty dotyczące sposobu rozliczania mediów)
  • Prowadzenie korespondencji z właścicielami lokali i urzędami
  • Negocjowanie wspólnie z Zarządem Wspólnoty warunków umów z dostawcami mediów
  • Przygotowanie formalno-merytoryczne i nadzór nad realizacją umów zawartych pomiędzy wspólnotą a dostawcami i usługodawcami
  • Sporządzanie umów o dzieło i rachunków związanych z drobnymi pracami zleconymi przez Zarząd Wspólnoty
  • Sprawdzanie poprawności prawnej zawieranych umów
  • Przyjmowanie od firm ofert na ubezpieczenie budynku od ognia i innych zdarzeń losowych (lub w zakresie wskazanym przez Zarząd Wspólnoty) oraz pomoc przy wyborze najkorzystniejszej z nich (koszt ubezpieczenia ponosi Wspólnota)
  • Pomoc w pozyskiwaniu dodatkowych funduszy dla Wspólnoty, m. in. lokowanie wolnych środków pieniężnych na korzystnych lokatach bankowych
  • Przyjmowanie ofert na roboty remontowo-budowlane oraz udzielanie pomocy w ich analizie Zarządowi Wspólnoty
  • Nadzór na etapie odbioru w zakresie zleconych robót remontowo-budowlanych
  • Sprawdzanie kosztorysów przedstawionych przez wykonawców
  • Bieżąca kontrola funkcjonowania nieruchomości w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty - zabezpieczenie wykonawstwa okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
  • Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
  • Zlecanie 5-letniego przeglądu budowlanego nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego – koszty uzgadniane z Zarządem Wspólnoty

Jeżeli koszty napraw powstałych wskutek awarii lub zdarzeń losowych, które były niemożliwe do przewidzenia, przewyższają środki przeznaczone na te cele w rocznym planie kosztów to Administrator wraz z Zarządem Wspólnoty przygotuje plan ich finansowania.

Czynności księgowe, obsługa mediów

  • Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz ewidencji zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Przygotowywanie rozliczeń podatkowych Wspólnoty zgodnie z obowiązującym prawem
  • Udzielanie szczegółowych informacji na temat rozliczeń stanu kartoteki finansowej na życzenie właściciela
  • Przygotowanie bilansu i rocznego sprawozdania finansowego Wspólnoty
  • Zawiadamianie właścicieli o wysokości wymiarów opłat
  • W przypadku zmiany cen przez dostawców mediów – aktualizowanie opłat wraz z powiadamianiem Zarządu Wspólnoty i właścicieli z odpowiednim wyprzedzeniem
  • Przygotowanie rozliczenia wydatków na fundusz remontowy i część wspólną na życzenie Zarządu Wspólnoty
  • Informowanie Zarządu Wspólnoty o stanie finansowym Wspólnoty
  • Bieżące informowanie Zarządu Wspólnoty o zadłużeniach
  • Windykacja opłat należnych od właścicieli w trybie upominawczym
  • Wsparcie Zarządu Wspólnoty w wyszukiwaniu korzystnych rozwiązań kwestii dłużników na nieruchomości, by zminimalizować koszty za doradztwo prawne
  • Rozliczenia indywidualne właścicieli w określonych terminach: kwartalnych, półrocznych, rocznych
  • Prowadzenie ewidencji indywidualnych liczników w lokalach i sprawdzanie daty ich legalizacji

Na zlecenie Zarządu Wspólnoty Administrator może wykonać także inne czynności.

Współpraca oraz bliskość Administratora owocuje w sukcesy i z tego tytułu pragniemy Państwu przedstawić nową, atrakcyjną ofertę.

Stawka za 1m2 powierzchni użytkowej lokali do uzgodnienia.


Bezpłatnie:

  • Dostęp do e-kartoteki - stan finansowy lokali właścicieli (u konkurencji ok.300zl m-c)
  • Indywidualne rachunki bankowe
  • Ksero w celach służbowych dla Zarządu Wspólnoty

Pobierz ofertę:


Z poważaniem
Waldemar Głombiowski, Joanna Wrońska
licencja zawodowa nr 2521
AWALD s.c. Waldemar Głombiowski, Joanna Wrońska
ul. Dedala 8 III, 81-197 Gdynia
Tel.: 58 620-13-27
E-mail: awald1@op.pl
NIP 9581600604, Regon 220685186
Copyrights @ 2008-2014
Licznik wejść:
Projekt i realizacja strony: RG